Vožnja i vozanje...

Published on by R. Martinovic

Nakon Falkona otkazao je i Mercedes.

Ako se za često kvarenje vladinog aviona starog 30 i kusur godina i može naći opravdanje, za automobil kupljen 2010. za basnoslovnih 620.000 evra ne može baš nikakvo.

Posebno ako se radi o vozilu koje je, svojevremeno, proglašeno najboljim u svojoj klasi.

Kako izveštavaju pojedini mediji, na blindiranom Mercedesu S klase potrebna je zamena motora sa agregatima, diferencijala i zadnjeg desnog amortizera. I to ne bi bilo ništa čudno da se ne radi o vozilu starom nepunih pet godina i da procenjena cena servisa ne iznosi 12.250.000 RSD ili oko 100.000 evra koje će, naravno, platiti građani Srbije.

Da krenemo od amortizera.

S obzirom da se radi o blindiranom vozilu koje je, svakako, teže od standardnog, logično je da se u isto ugrađuju nestandardni amortizeri.

Što se motora tiče, logično je i da isti ima više konjskih snaga, da bi uopšte mogao da pokrene tu grdosiju.

Ono što je nelogično u celoj priči je – kako se takvi kvarovi dešavaju na automobilu koji je proizveden relativno skoro.

A onda, ako idemo tom logikom, dolazimo do sledećih neizbežnih pitanja i prilično logičnih odgovora.

Prvo, ko i na koji način vozi službeni automobil predsednika Srbije?

Da ne grešim dušu, možda je vozač istog u prethodnoj reinkarnaciji vozio punto, pa je mislio da je to isto i da nema apsolutno nikakve razlike.

Drugo, koja služba je zadužena za održavanje istog?

Možda vozač ima poverenje isključivo u svog automehaniačara koji mu održava privatni automobil. Ko će ga znati?

Treće, ko vodi računa o redovnoj zameni ulja? E ovo je, što se kaže, vrlo čudnovato pitanje. Elem, ako je motor, kolokvijalno rečeno, “produvao”, postoje samo dve mogućnosti. Jedna je da su se malo zaboravili, a druga da je korišćen domaći zejtin. Obe su, na žalost, podjednako verovatne.

Idemo dalje.. Koje i kakvo gorivo se sipa u njegov rezervoar? Ako je gorivo istog kvaliteta kao i za nas, obične smrtnike, onda i ne čudi što je motor zreo za zamenu.

I, na kraju, da li se, možda, ponekad i siđe sa asfalta da se proveri kako Mercedes S klase ide po seoskim izlokanim drumovima?

Zašto da ne? Odavno je u nas Srba poznata ona da službeni auto najbolje ide po makadamu. A šta kupusa ili parike tek može da preveze. Ihaaaa…

Da se ne lažemo, ovakav automobil bi trebalo da pređe bez problema nekoliko stotina hiljada kilometara uz redovno održavanje.

Naravno da ta kilometraža ne može da se pređe za 5 godina jer se ovakav auto ne vozi svaki dan i na neke preduge relacije.

Dakle, uz dužno poštovanje, ovde je reč ili o diletantizmu onih koji su zaduženi za vođenje računa o skupocenom automobilu, a samim tim i o bezbednosti predsednika republike, ili o pokušaju da se pažnja skrene na nešto drugo.

A možda su, na kraju krajeva, isključivi krivci za kvar Mercedesa ministarka saobraćaja - jer pojedini seoski putevi u okolini Kragujevca nisu asfaltirani, ili, čak, i ministar energetike – jer u naše automobile sipamo, gle čuda, najskuplje a najlošije gorivo u regionu.

Dok ne saznamo šta je po sredi i dok Mercedes ne dođe sa generalke, predsednika će voziti BMW iz 1997.

Vozači, šta da vam kažem osim – čuvajte motor i amortizere.

I nikako ne pijte kafu dok ste za volanom.

Jer, ako se i punoletni BMW pokvari, moraćete da pređete na Lexus.

Onaj hibridni!

Comment on this post